8/2020 Daria Kaščejeva: Z prázdna až na Oscary
Titulní rozhovor s naším želízkem v oscarovém ohni, režisérkou a animátorkou Dariou Kaščejevou, přináší nové číslo Týdeníku Rozhlas. Dále si přečtete vzpomínku Ondřeje Konráda na zesnulého českého rockera globálního významu Ivana Krále a představí se vám také „poslední mohykán postmoderny“, režisér pražského Národního divadla Jan Frič.
Vybíráme z Týdeníku
-
Daria Kaščejeva: Z prázdna až na Oscary
Titulní rozhovor s naším želízkem v oscarovém ohni, režisérkou a animátorkou Dariou Kaščejevou, přináší nové číslo Týdeníku Rozhlas.
-
Co přináší (a obnáší) být „indies“
Třicet let už si milovníci nekomerční hudby kupují a stahují alba s visačkou Indies.
-
Poslední mohykán postmoderny Jan Frič
Kmenový režisér pražského Národního divadla Jan Frič připravil koncem minulého roku pro pražskou první scénu premiéru Sofoklovy hry Král Oidipús.
-
Jak Sándor Márai účtuje s (vlastním) národem
Nedávno vydaná kniha maďarského spisovatele Sándora Máraie Chtěl jsem mlčet (Academia) byla v rukopise objevena až po autorově smrti.
Další Týdeníky
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová