Radiotéka nově, rychleji a přehledně. Jak se promění e-shop Českého rozhlasu

26. červenec 2020

E-shop Radiotéka z vydavatelství Radiosevis, nabízející mluvené slovo, hudbu, knihy, DVD či notové záznamy, spouští novou podobu svého webu, který bude přehlednější, rychlejší a pro uživatele jednodušší.

Novou, moderní grafiku webu Radioteka.cz vytvořila (stejně jako v předešlém případě) kreativní agentura Grand IT. Nový web nebude jen přehlednější a rychlejší, ale umožní také stažení velkých digitálních souborů, což dosud nebylo možné. Snazší bude pro uživatele i vyhledávání titulů, protože nyní bude možné ohýbat vyhledávaná slova. Petr Kokoška z firmy Grand IT k tomu dodává: „S chutí jsme se pustili do realizace myšlenky dát Radiotéce k jejím pátým narozeninám modernější vzhled a pokročilejší funkcionality. Tento e-shop je svým rozsahem 6 tisíc titulů (jen všechny audio tituly mají celkovou stopáž 12 530 hodin a 44 minut, tedy 1,43 roku čistého poslechového času) jedním z nejrozsáhlejších e-shopů lokální tvorby. Proto si zaslouží opravdu individuální přístup a novou Radiotéku tvoříme na míru rozmanitým potřebám jejích uživatelů.“

Co nabízí Radioteka.cz

E-shop Radioteka.cz existuje od roku 2014 a vznikl především pro potřeby prodeje digitálního obsahu. V roce 2017 pak přibyla verze pro mobilní aplikace. „Specializujeme se na prodej audioknih, tedy mluveného slova, a hudby, a to nejen těch, které vydává Radioservis, i když naši nabídku samozřejmě upřednostňujeme,“ objasňuje Helena Kreuzová, která má vedení Radiotéky na starosti. „Prodáváme také doplňkový sortiment, například noty, a to ve spolupráci s Vydavatelstvím Českého rozhlasu. Možná právě tím se odlišujeme od ostatních e-shopů nabízejících audioknihy,“ dodává Kreuzová. Na Radioteka.cz si zájemce může koupit i vybrané knihy, a to nejen z produkce Radioservisu, dále DVD zejména starších českých filmů, dárkové kupony či vstupenky na živé vysílání rozhlasového pořadu Tobogan.

Čtěte také

Základ nabídky Radiotéky tvoří nahrávky Českého rozhlasu a CD, které vydává Radioservis. Rozhlasové nahrávky se ve spolupráci s dramaturgy Robertem Tamchynou (mluvené slovo) a Robertem Škardou (hudba) objevují každý týden coby novinky na e-shopu Radiotéky. U každé audioknihy jsou v e-shopu k dispozici ukázky. V průběhu roku připravuje tým Radiotéky speciální akce, během nichž lze zakoupit audionahrávky se slevou. Každoročně se tak děje v době veletrhu Svět knihy. Speciální akce nabízí e-shop i k významným výročím, jako bylo například nedávné výročí sta let od narození slavné herečky Dany Medřické.
Audioknihy se dají na Radiotéce pořídit ve třech formátech: na CD, v nadstandardně kvalitním formátu mp3 (datový tok 320 kbps s vzorkovací frekvencí 44,1 kHz) a FLAC. Tento bezztrátově komprimovaný zvukový formát, jehož celý název zní Free Lossless Audio Codec, umožňuje uchovávat zvukové soubory v elektronické formě, aniž by docházelo ke snížení jejich zvukové kvality. Známější a rozšířenější zvukový formát mp3 některé informace z původního zvuku úplně vypouští (funguje na principu ztrátové komprese), čehož největší výhodou je významné snížení kapacitních nároků - mp3 soubor mívá zhruba dvacet procent datového objemu původního zvuku, FLAC okolo šedesáti procent. Za použití běžné spotřební audiotechniky však rozdíly mezi vysoce kvalitními formáty mp3, které Radiotéka nabízí, a formáty FLAC nejsou slyšitelné.

Výhody Klubu

Pokud se stanete členy Klubu Radioservisu, máte řadu výhod. Při nákupu v e-shopu Radioteka.cz získáte dvacetiprocentní slevu na tituly Radioservisu a desetiprocentní slevu na další vybrané zboží. Pokud si zboží zakoupíte v Prodejně Českého rozhlasu na Vinohradské 12, máte s klubovou kartou dvacetiprocentní slevu na nákup titulů z produkce Radioservisu a pětiprocentní slevu na ostatní sortiment prodejny (kromě Týdeníku Rozhlas). Pro digitální stažení je na Radiotéce nutná registrace, v rámci níž si vytvoříte uživatelský účet, do kterého se vám budou ukládat objednávky a zakoupené digitální zboží.

Přibývá zákazníků ze zahraničí, kteří vyhledávají hudební lahůdky.

Členem Klubu Radioservisu se stane automaticky každý předplatitel Týdeníku Rozhlas, anebo ten, kdo si jednorázově objedná fyzické nosiče celkem nad tisíc korun či v Prodejně Českého rozhlasu nakoupí nejméně za tisíc korun. „Klubové ceny se však nevztahují na stahování digitálního obsahu, protože tam jsou tituly dostatečně levné pro všechny,“ upřesňuje Alice Amirzaiová, která má v Radiotéce na starosti vyřizování objednávek.
„Chceme tím podporovat prodej fyzických nosičů a navíc chceme zohlednit, že si kupující musí při objednávce fyzických nosičů či knih platit poštovné... Avšak když zákazník udělá objednávku nad tisíc pět set korun, má poštovné zdarma,“ dodává Amirzaiová.

Nejdál do Tasmánie

Radiotéka nabízí i stahování titulů ze zahraničí. „Přibývá zákazníků ze zahraničí, kteří vyhledávají hudební lahůdky, například staré nahrávky z Pražského jara s vynikajícími světovými interprety. Poslední dobou se ze zahraničí hodně začaly objednávat hudebniny, například z Jižní Koreje, Japonska... Nejdál jsem posílala balíček do Tasmánie. Objednal si ho Čech, který tam žije,“ vybavuje si Alice Amirzaiová. V případě digitálního obsahu je vyžadována platba online platební kartou nebo na PayPal (v české platební bráně GoPay), nakupujete-li fyzické zboží, cena dopravy je počítána dle individuálního ceníku v závislosti na počtu kusů a druhu zboží.

Spustit audio