Kouzlo všedního provozu. O knize To je metro, čéče!
Co může být pro někoho otrava, pro druhého může znamenat nevšední dobrodružství. Vezměme si takovou jízdu metrem. Na průzkum toho pražského zve kniha Milady Rezkové To je metro, čéče!
Všimli jste si někdy, kolik typů vozů se na třech pražských linkách prohání? A že každý z nich má vepředu i vzadu číslo? Pocítili jste, kde to nejvíc fouká a které eskalátory se točí nejrychleji? Napadlo vás někdy, že i tvar čoček použitých jako obložení některých stanic má svůj praktický účel? Tyto a další otázky jasně a s humorem zodpovídá kniha vydaná nakladatelstvím Paseka s názvem To je metro, čéče!.
Její výjimečnost potvrzuje fakt, že byla vybrána na výstavu v rámci letošního mezinárodního knižního veletrhu v Boloni. Jde o nevídaný úspěch, neb porota z dvou a půl tisíce výtvarníků vybrala pouhých sedmdesát šest. Autorka textu Milada Rezková v příběhu desetiletého Karla Kroupy nejml. a jeho dědy Karla Kroupy nejst., dlouholetého zaměstnance pražského metra přezdívaného Krtek, vylíčila prakticky vše, co člověka v souvislosti s podzemkou napadne. Nejen její současnou podobu, počet vozů, délku linek, oblasti depa, ale i historické milníky jejího provozu, včetně data vzniku, ale i povodně v roce 2002.
Byť informace na obálce uvádí spodní čtenářskou hranici osmi let, empiricky jsme dokázali, že i dítě ve věku dvou a půl let rozezná hravě a především s radostí emjedničku od osmdesát jedna sedmdesát jedna em. To je metro, čéče! je kniha, která může sblížit rodiče a děti – pro ty i ty objevuje kouzlo ve všedním provozu.
Související
-
To je metro, čéče! Bohatě ilustrovaná knížka zve na dobrodružnou cestu pražským podzemím
Jak vznikalo pražské metro a kdy se jeho třemi linkami svezli první cestující? Kolik kilometrů měří podzemní tunely a kolik lidí se vejde do jedné soupravy?