Půlstoletí se Sklepem. Jak se zrodil fenomén slavného pražského divadla?
Zapisovali jsme nesmysly a sepsali hru. Umění pro nás bylo sprosté slovo, vzpomíná Vorel na začátky Sklepa
Pro filmové plátno objevil Evu Holubovou či Milana Štaindlera. „Ten většinou přišel o půl hodiny pozdě. Neuměl text, ale to nevadilo, protože si střihnul Spejbla a Hurvínka nebo Felixe Holzmanna nebo Luďka Sobotu a lidi se koukali na něj, jak baví,“ vzpomíná režisér Tomáš Vorel na dobu ještě před utvořením kolektivu Sklep. „Nesnášeli jsme divadlo a umění, to pro nás byla sprostá slova. My jsme se bavili, a když to bavilo i ostatní, byli jsme nadšení,“ líčí jeho atmosféru.
Související
-
Divadlo Járy Cimrmana se po půlstoletí vrátilo na prkna...
Divadlo Járy Cimrmana si po padesáti letech zopakovalo premiéru své úplně první hry Akt v Malostranské besedě ve spolupráci s Radiožurnálem v projektu Půlstoletí s ...
-
Tata Bojs zahráli živě na Radiožurnálu! S Lucií Výbornou a speciálním hostem Davidem Vávrou
Druhý ze série letních živých Koncertů pro jiné myšlenky na Radiožurnálu nabídla kapela Tata Bojs.
-
Milan Šteindler namíchal tatarák pro člověka 21. století. „Měřítkem všeho je smrt,“ říká
Jeho nejnovější scenáristický nápad prý vznikl u piva. Milan Šteindler napsal představení, které věnoval všem, kdo ztratili iluze o světě a životě.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.