„První skici vznikly z bubnování na obří hrnce,“ říká Floex o novém albu

25. červen 2018

Tomáš Dvořák vydá 29. června coby Floex společnou desku s britským producentem Tomem Hodgem. Nahrávka A Portrait of John Doe vzniknula ve spolupráci se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu. Floex v rozhovoru mluvil o tom, k čemu jsou kromě vaření dobré velké hrnce, i o své práci na soundtracku ke hře Samorost.

Album A Portrait of John Doe vychází sedm let po předchozí sólové desce Zorya a jeho počátky se datují seznámením s britským hudebníkem Tomem Hodgem na jedné z berlínských edic festivalu značky Denovali Records. „Skamarádili jsme se a Tom čas od času přiletěl za mnou do Prahy, abychom nahráli nějaké základy v mém studiu,“ vzpomíná Floex a přidává úsměvnou historku z jejich prvního společného jamování. „Při Tomově první návštěvě jsem nějak chtěl prolomit ledy, tak jsem přinesl obří hrnce, které jsem kdysi koupil kvůli klipu, během jehož natáčení jsem potřeboval nakrmit asi 40 lidí. Jsou tím pádem tak velké, že normálně se v nich nedá vařit. Zjistil jsem ale, že mají dobrý zvuk, takže jsme na ně začali bubnovat a z toho vzniknuly první skici pro budoucí skladby.“

Floex v Questu: Samorosta 3 jsem natáčel i na kusy zeleniny + Ratchet & Clank je největší překvapení roku

03623225_2.jpeg

Informacemi nabitému čtvrtému dílu herního pořadu Quest vévodí rozhovor s Tomášem Dvořákem alias Floexem, autorem hudby k českým hrám studia Amanita.

Nejdřív prý ani nevěděli, jestli bude výsledkem celé dlouhohrající album, přiznává Floex vzápětí. Současně s občasným jamováním s Tomem Hodgem totiž skládal hudbu k třetímu dílu hry Samorost studia Amanita Design, což pro něj byla podle jeho slov větší výzva než například soundtrack k Machinariu. „Samorost trojka je hodně organická. Protože v ní nejsou uzavřené scény, kde by měla hrát muzika na pozadí, jako to bylo právě v Machinariu, musel jsem přemýšlet i o vrstvení a rozvíjení motivů,“ vysvětluje. „Když jsem ale dokončil soundtrack k Samorostovi 3 a ponořil se do skic naplno, bylo už v podstatě jasné, že to neskončí jen EPčkem.“ A protože stejně jako Floex hraje Tom Hodge (kromě klavíru) i na klarinet, z jednoho společného hraní vznikla klarinetová smyčka, kterou je možné slyšet na začátku skladby Machines Are Dancing.

Proč je nakonec na albu A Portrait of John Doe jen minimum vokálů? A co Floexe odrazuje od práce na filmové hudbě? Poslechněte si celý rozhovor!

Spustit audio