Před deseti lety se chtěli lidé učit cizí jazyk v individuálních lekcích, po covidu roste zájem o skupinové hodiny

2. únor 2023

Pro výuku cizího jazyka je nejlepší odjet do zahraničí a ideálně se tam nestýkat s nikým, kdo mluví česky. Roční pobyt v Kanadě na konci devadesátých let minulého století hodnotí majitelka největší jazykové školy v Třebíči Dita Tománková jako nejlepší školu svého života.

„Tím, že jsem tam neměla žádné české kamarády, vlastně v roce 1998 tam bylo vlastně jenom pár imigrantů, tak jsem byla nucena mluvit jenom anglicky a to mi neskutečně pomohlo do celého života,“ hodnotí svůj pobyt v zahraničí.

Dnes jsou jiné možnosti, a proto by rodiče měli své děti s cizím jazykem seznamovat už v útlém věku. „Dneska jsou děti zvyklé používat mobily, dívají se na YouTube a na jedné straně jako rodič můžu říct, že bych to nejradši zakázala, protože pak se nám na tom stávají závislými, ale na druhé straně už jenom to, že vnímají poprvé přímo ten akcent, tak ten se jim dostane pod kůži jako první. A to je asi to nejdůležitější,“ vysvětluje Dita Tománková. I v pozdějším věku si potom na správnou výslovnost vzpomenou.

I ve výuce cizích jazyků je možné pozorovat trendy. Když Dita Tománková před 10 lety otevírala školu, největší zájem byl o individuální lekce. „Myslím si, že hlavním důvodem bylo to, že se lidé báli vstupovat do konverzací, protože přece jenom v malém městě se hodně lidí zná a hodně často se ptali, kdo by v tom kurzu byl,“ vzpomíná.

Po COVIDu se to situace změnila a většina lidí se opět vrací do skupin. Důvodem může být to, že se chtějí potkávat s jinými lidmi, anebo nižší cena, než u individuálních lekcí.

Opravdu platí, kolik řečí znáš, tolikrát jsi člověkem? I na to odpověděla v rozhovoru s Helou Dvořákovou majitelka největší jazykové školy v Třebíči Dita Tománková.

Spustit audio

Související