Historismus, secese i moderna. Ostravské radnice napříč architektonickými dekádami
Ostravské radnice – Přívoz
Přívoz získal na významu roku 1847 zprovozněním železniční trati Vídeň-Krakov. Výstavba obce v souvislosti s industrializací Ostravska zde ale probíhala spíše nahodile. Až v roce 1893 oslovil obecní výbor vídeňského architekta Camilla Sitteho, aby vypracoval regulační plán nového centra Přívozu na volných pozemcích nedaleko železniční stanice. Camillo Sitte je také autorem architektonického návrhu místní radnice.
Související
-
Mezi funkcionalismem, sorelou i bruselským stylem. Domy kultury na Ostravsku
Architektonického dědictví dvacátého století. Kulturní domy představují specifický typ staveb. V mnoha případech jedná o stavby rozporuplné.
-
Poruba, Fifejdy nebo Jindřiška. Ostrava spojila svůj život se sídlišti
Seriál Ostravská sídliště se věnuje specifickému typu obytné zástavby v průmyslovém velkoměstě. Podle historika Martina Strakoše si toto město nelze představit bez sídlišť.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka