Pražská nádraží v kontextu doby i městského urbanismu. Co pro hlavní město znamenají?

Pražská nádraží: Praha-Holešovice

Celá Holešovická přeložka byla zprovozněna v roce 1980. Železniční stanice Praha-Holešovice byla uvedena do provozu v roce 1985. V kontextu daného prostředí samotná budova nádraží působí jako architektonický solitér.

V Plynární ulici vznikla v období let 1980 až 1984 i stanice metra s dvojím vstupem, jejíž architekturu navrhoval Jiří Dušek a Jan Marek. Protějškem haly metra je odbavovací část Nádraží Holešovice, kterou ve stejné době vytvořil architekt s výtvarnou spoluprací Vojtěcha Adamce. 

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.