Otec nevěděl, co se mnou showbyznys udělá, říká Natálie Kocábová
Píše verše, texty, divadelní hry a zpívá. Natálie Kocábová je umělkyní mnoha tváří, přesto jí otec Michael Kocáb jednou řekl: „Kdybych věděl, co s tebou showbyznys udělá, nikdy bych tě do něj nepouštěl."
Natálii Kocábové bylo patnáct let, když natočila první desku. A ohlas, který měla, nečekal nikdo - dokonce ani její otec Michael Kocáb.
„Média si mě začala všímat, se svou povahou a lifestylem jsem pro ně byla vděčné téma. Tohle otec neodhadl. Nenapadlo ho, jak špatně budou lidé brát to, že pokračuji v jeho šlépějích,” vzpomíná spisovatelka a zpěvačka.
Na jevišti Kocábovy nehledejte
Od té doby prošla dlouhou cestou. Vydala další alba, ale i sbírky básní nebo romány. A už zanedlouho bude mít premiéru i její divadelní hra Pohřeb až zítra, kterou uvede pražské Švandovo divadlo.
„Jde o komedii, ve které matka večer před pohřbem svolá rodinnou večeři. Rodina je dynamická, vztahy nic moc, všichni jsou rozvedení a další den jdou na pohřeb babičky,” nastiňuje Natálie Kocábová ve stručnosti děj.
Nepopírá, že se při psaní inspirovala i vlastními zkušenostmi. „Psala jsem hru před dvěma lety, kdy se do ní promítl můj tehdejší pocit z rodinné situace. Jedna z postav se například vrací domů po rozvodu, má problém s vlastními rozvedenými rodiči a podobně.”
Skutečné Kocábovy ale v postavách nehledejte. „Nic, co se na večeři stane, se u nás doma nikdy nestalo. Na druhou stranu ve hře zaznívají témata, která řeší mnoho rodin,” uvažuje spisovatelka a zpěvačka.
Celý rozhovor si poslechněte buď přímo v tomto článku, nebo v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.